3 Ekim 2007 Çarşamba

Kitaplar ve İnsanlar





















Birini tanıdım bana kitaplardan bahsetti, nasıl okuduğunu anlattı; okuduğu bir kitabı tekrar okumazmış, ama beğenmese bile mutlaka sonunu getirirmiş. Sordum kendime, nedir bir kitabı son demine kadar okutan. Ya müellife saygıdır buna sebeb teşkil eden, veya o dayanılmaz meraktır hürmet gören. Bunları söyleyen kişi; bir kitabı sonuna kadar mutlaka okuduğunu ifade eden kişi; aslında iki şey söyledi bana, biri yaptığı diğeri ise yapmadığı:

Kitaplar okunur sıkıcı olsalar bile;

fakat okunulan okunmaz bir daha.

Hayır, dostum.. Eserler okunur ve tekrar okunmak üzere özenle kaldırılır rafa

Bu vefâdır dostlara..

Kitaplar birer insandır, insanlar birer kitap.

Hep yaptığını insanlara yapmadı; yapmadığı ise doğru değildi

Çünkü insanlar birer kitaptır yazarının kişiselleştirdiği.

Resim: MC. Escher, drawing

Hiç yorum yok: